29.10.10

Socijalna mreža - The Social Network (2010)

The Social NetworkSolidan, ali dosta precenjen. Nešto duboko nije u redu s ovim filmom, kao da je propušten kroz neki filter koji uklanja sve znake humanosti i ljudskosti. Nisam nikakav psiholog niti psihijatar, ali Mark Zuckerberg kako je prikazan od strane Jesse Eisenberg-a deluje kao da boluje od neke teške emotivne agnozije...kao i čitav film.
Dosta sam isčekivao ovaj projekat, i dobro sam se zabavio gledajući ga, ali što sam duže o njemu posle razmišljao, uviđao sam sve više i više prilika koje je film propustio da ispriča jednu dobru priču o prijateljstvu, lojalnosti koja je bila upropaštena od strane "cool" poslovnog poduhvata, koji je postao strahovito uspešan, ipak previše brzo.
David Fincher kao i Aaron Sorkin su se izjasnili kako "Socijana Mreža" nema sličnosti sa Facebook sagom, iako je ceo film skoro dokumentarac. Dobar deo filma se odvija u kancelariji, gde naši likovi prezentuju svoj slučaj uz pratnju svojih advokata. Mi kao publika smo već od samog starta upoznati s "izdajom" pre nego što smo spoznali likove, ili stekli bilo kakav jači utisak o njima. Zašto bi nam stalo ko je kome okrenuo leđa, ko je žrtva, ako nam Finčer nije približio ni jednog lika? Ovaj film je osnovan na halavosti, izdaji i prijateljstvu, što su realno sjajni motivi za jednu dramu, ali ne onu gde vam likovi nisu bliski, samim time ne uspevaju da vas uvuku u priču, da izaberete svog favorita i navijate za njega.

Zaplet je generalno dobar, sa dobro ukomponovanim dijalozima, ali za film čija je tema humanost i socijalno iskustvo, nedostajalo je emocija...što je apsurdno.
Solidan posao od glumačke ekipe, sa kvalitetnim scenarijem, samo je falio pravi reditelj koji bi udubio svoju ekipu i sa njima izvukao neku emociju od nas.

Žao mi je, Finčeru, ali da mi je tvoja "Socijalna mreža" poslala "poziv za prijateljstvo" - kliknuo bih na ignore.

Ocena: 6/10



2 comments:

  1. I ja bih verovatno kliknula Ignore. Nije to to što sam očekivala. Kada je film završen, ostala sam u čudu:"Šta, to je to?" Pff. 5/10

    ReplyDelete
  2. Da, oseća se neka praznina i nekompletnost...moglo je biti mnogo bolje.

    ReplyDelete