22.10.10

Ljudi koji gledaju u koze - The Man Who Stare at Goats (2009)

The Men Who Stare At Goats
Ovaj film u osnovi predstavlja ismevanje koliko glupa vojska Sjedinjenih Američkih Država ustvari može biti, i kako jednostavno vole da bacaju novac na očigledno besmislene poduhvate. Sa druge strane, predstavlja primer privrženosti i odanosti svojim shvatanjima i principima, ma koliko oni bili nekonvencionalni i nekima neshvatljivi.
Ovaj film još pokušava da posvedoči koliko je ideja da postaneš špijun-vojnik s paranormalnim moćima moguća, kao što je i moguće  okupiti razne ličnosti pod istim ciljem, ili "zastavom" ,ako mogu tako da kažem.
Vrlo duhovit film, sa puno fraza koje se mogu citirati u životu, plus propraćen sjajnom glumom. Priča je jedinstvena, i film sam to lepo koristi kao prednost u postavljanju svog originalnog humora. Likovi se doimaju veoma stvarnim, i lako su dopadljivi, što je prezentovano od strane glumaca koji vladaju svojim zanatom.
Ovaj film plovi na jakoj poruci, vodeći nas na putovanje sa ovom nekolicinom "odbačenih" ljudi u potrazi za njihovim smislom postojanja, i mestu kojem pripadaju, mestu koje mogu nazvati "dom".
Ovakve ljude ne treba odbacivati jer se oni nalaze svuda oko nas, možda nemaju svoje posebne uniforme, niti svoju četu, al' opet to neosporava da su tu među nama!

Rekao bih da ovo definitivno nije film za svakog, projekat sam po sebi je vrlo sarkastičan, i on zahteva posmatranje i uočavanje onog što je prikazano na jedan drugačiji način....ne prihvatati čitavu radnju onako kako je prikazana, nego tumačiti njihove ne tako transparentne poruke.

Ocena: 7/10



4 comments:

  1. Mene je taj film osvojio. U bioskopu sam se toliko cerekala da me je redar opomenuo.

    MRZIM popularnu psihologiju, new age, većinu alternativnomedicinskih sranja, ovo je nešto za dušu nas realista.

    ReplyDelete
  2. Amin. Film je stvarno riznica sarkazma, prezentovan na vrlo suptilan način...žao mi što su ljudi tako jednodimenzionalni, što nisu dovoljno ispoštovali ovu fantastičnu ideju.

    ReplyDelete
  3. Odličan film i kvalitetna kritika. Ja bih dao malo višu ocenu, ali, sve jedno, o.k.

    ReplyDelete
  4. Pa nije baš za svakog film...mislim, mnogi ljudi baš i nisu sposobni uviđanja subliminarnih poruka, pa nisam hteo da ga "oversell-ujem"...trudim se da ispadne što objektivniji...ali svakako mi je među omiljenim filmovima.
    Ps. Hvala puno na komplimentu, čitamo se..:)

    ReplyDelete